Lacul Vida Luncasprie - Bihor

Lacul Vida se află în apropierea localităţii Luncasprie. Este un lac de acumulare care s-a dezvoltat pe confluenţa dintre Vida şi afluentul ei de stânga Topliţa.



Bararea cursurilor de apă a fost realizată în anul 1967.


Barajul din anrocamente locale are o înălţime 10 m, lungimea coronamentului este de 70 m, nu este carosabil. Astfel s-a reuşit acumularea unui volum de 0.4 milioane mc de apă.



Pe suprafaţa de 6 ha se oglindeşte pădurea, conferindu-i o culoare mirifică, în funcţie de anotimp. Deversorul pâlnie este curiozitatea lacului. Pe malul lacului, lung de 2 km este un drum forestier.

9 comentarii:

  1. Frumos loc de pescuit! undeva prin apropiere?

    RăspundețiȘtergere
  2. E lacul de la Luncasprie, com.Dobresti , am ceva rude acolo(defapt acolo am copilarit...) si am fost in concediu..:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Scrici padurarul iti spune ceva? E vecinul meu si a fost multi ani padurar la Lunca Sprie si Dobresti.

    RăspundețiȘtergere
  4. da... l-am vazut si prin fotografiile tale udand iarba ...:)))

    RăspundețiȘtergere
  5. ce peste se mai gaseste la ora actuala in lacu asta?
    il administreaza cineva? il stiu si eu pe Scrici, ultima data l'am intalnit la Budureasa, acolo era padurar..

    RăspundețiȘtergere
  6. Crap...clean...caras... si ceva pastrăv pe Vida in amonte !

    RăspundețiȘtergere
  7. Se poate pescui in lac

    RăspundețiȘtergere

Copyrights © 2006-2016 - Șapte Zile. Un produs Blogger.

Contact